Otse põhisisu juurde

E-ITSPEA 3: Uus meedia...?

 


Mis vahe on traditsiooniline meedia ja uue meedia  vahel? Traditsiooniline meedia hõlmab ettevõtteid, mis on suunatud suurele vaatajaskonnale. Teisest küljest sihib uus meedia sotsiaalmeedia reklaami kaudu väiksemaid, kuid spetsiifilisemaid sihtrühmi. Uus meedia maksab tavaliselt väiksema vaatajaskonna ja spetsiifilisemate reklaamikanalite tõttu vähem kui traditsiooniline meedia.

Traditsiooniline meedia on viimasel ajal olnud raskustes ja pigem isegi languses. Põhjus on selles, et igal aastal veedavad inimesed üha rohkem aega Internetis. Uus meedia on oma olemuselt interaktiivne, kuna teabe tarbijal on võimalus sisu täiendada, toimetada või täiesti uut luua. Traditsiooniline meedia, kus teabe looja ja selle tarbija on selgelt eristatud, näib selles osas olevat ühesuunaline. Samuti on uus meedia tänu digitehnoloogiatele mitmekülgsem ja igapäevaellu integreeritum. Samuti on oluline, et traditsiooniline meedia nõuab teabe avaldamiseks tavaliselt märkimisväärseid ressursse, mistõttu on see juurdepääsetav väga piiratud ringile, samas kui sotsiaalvõrgustike meedia on väga odav ja juurdepääsetav tööriist. Tänu sellele saab igaüks teavet vastu võtta või avaldada.

Ilmselgelt kogub uus meedia üha rohkem vaatajaskonda. Traditsiooniline meedia püüab sammu pidada ja teeb kõik endast oleneva, et jõuda lähemale uuele meediaressursside etalonile.

Kommentaarid