Otse põhisisu juurde

E-ITSPEA 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Tänapäeval on juba raske kedagi ebatavalise disainiga üllatada. Aga seal, et see disain oleks nii ilus kui ka mugav - see on juba keeruline ülesanne. Nende ülesannete täitmiseks tänapäeva maailmas kasutatakse mitmeid tavasid. UX-i kujundaja otsustab, kuidas kasutajaliides töötab, ja kasutajaliidese kujundaja otsustab, kuidas kasutajaliides välja näeb. See on paralleelne protsess ja kaks disainimeeskonda kipuvad tegema tihedat koostööd.

Apple Corporationi veebisait. See on hea näide.

Isegi kõige kogenematum kasutaja ei saa Apple'i veebisaidil segadusse sattuda - navigeerimine on suurepäraselt läbi töötatud. Lakooniline, kontrastne, hele menüü kuvab saidi jaotisi vastavalt Apple'i tootesarja hierarhiale. Korv asub tavalises paremas nurgas, otsing töötab mugavalt ja menüü on fikseeritud.

Samsung otsustas seda teha teisiti.

Menüü kaheks osaks jagamine mitte ainult ei oma väärtust, vaid ajab ka kasutaja segadusse. Samuti on miskipärast üks menüüjaotistest kirjutatud inglise keeles, mis on väga segane. Lisaks ei ole menüü scrollimisel dokitud, mis on päris tõsine UX viga.

Kasutajaliidese disain ja UX-i disain hõlmavad erinevaid oskusi, kuid need on üksteise edu lahutamatu osa. Ilus disain ei suuda päästa liidest, milles navigeerimine on ebamugav ja segane, ning geniaalse, ideaalselt sobiva kasutajaliidese võib rikkuda kehv visuaalne liides, mis muudab rakenduse kasutajale esteetiliselt ebameeldivaks.

Kommentaarid