Otse põhisisu juurde

E-ITSPEA 14: Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid


Inimfaktor kui risk. Enamasti kantakse inimfarkti ettekäändel äritegevuses jämedad maha. Kui palju aga mõjutab IT turvalisust inimfaktor? Tegelikult on inimfaktor, ükskõik kui kaunilt seda ka ei nimetata, lihtsalt tavaline organisatsioonirisk, mis tuleb strateegiate väljatöötamisse ja eesmärkide seadmisse kaasata. Lihtsamalt öeldes peaks olema mingisugune intsidentidele reageerimise skeem ja kaitse peamiste inimlike vigade vastu, mis, muide, võivad olla nii tahtmatud kui ka pahatahtlikud.

Kõiki inimtegureid saab liigitada erinevate kriteeriumide järgi, kuid me käsitleme kahte. Esimene klassifikatsioon kavatsuse astme järgi on kõige üldisem.

• Tahtmatud vead - olukorrad, mis tekivad sõltumata töötaja soovist teha vale toiminguid. 

• Tahtlikud vead – inimfaktori mõju, mis on tingitud pahatahtlikust kavatsusest või tööülesannete halvast täitmisest.

Teine klassifikatsioon on oluline ettevõtte eesmärkide ja eesmärkide jaoks. Tööalased vead on töötaja tehtud vead. Selle vigade rühma võib jagada järgmisteks osadeks:

• Töötaja psühho-emotsionaalne seisund

• Töötaja füüsiline seisund 

• Inimestevahelised suhted

• Vääramatu jõud

Igaüks võib teha vigu ja see on täiesti normaalne. Veelgi enam, vigade puudumine on kindel märk töö puudumisest. Teine asi on see, kui pahatahtlik ja kahjumlik viga on, mitu korda seda sama isik kordab. Inimfaktor oli, on ja jääb ka siis, kui tööjõud on võimalikult automatiseeritud. Peate seda meeles pidama ja selleks valmis olema.


Kommentaarid